Daniel Klánský (*1992)

Publiku se představil na mnoha koncertech v tuzemsku i v zahraničí, například ve Florencii, Miláně, či Římě. Je laureátem několika pěveckých soutěží, finalistou Mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka a absolutním vítězem a držitelem ceny Českého rozhlasu na Mezinárodní písňové soutěži B. Martinů.

Od května 2015 hostuje v opeře Národního divadla, kde již účinkoval v představeních Rudá Marie od J. Kučery v roli Mirko Hýla a Vedoucího, a to v režii V. Čermákové a pod vedením J. Kučery, v opeře Krakatit od V. Kašlíka v roli Ing. Tomeše, které režírovala A. Nellis a představení dirigoval P. Kofroň. Dále se pravidelně objevuje v opeře Prodaná nevěsta v roli Indiána. V současnosti se připravuje na trojroli Tónika, Giovanniho a 2. účastníka v opeře The Classical Style od amerického skladatele S. Stuckyho pod vedením D. Švece a v režii se A. Nellis, které ND uvádí spolu s další americkou operou  pod názvem Mozart a ti druzí. Pod Státní operou Praha účinkoval v české premiéře opery B. Brittena Billy Budd v roli Donalda, pod vedením režiséra Daniela Špinara a dirigenta Christophera Warda. Pod  Státní operou Praha rovněž vystupuje v roli Velekněze Baalova ve Verdiho opeře Nabucco, které režíroval světoznámý tenorista José Cura a dirigoval A. S. Weiser. Stejnou roli Velekněze Baálova ztvárnil také v divadle J.K.Tyla v Plzni v režii  T.Pilaře a pod taktovkou N.Baxy.

V divadle F. X. Šaldy v Liberci vystupuje jako Schaunard v opeře G. Pucciniho La Bohéme v režii L. Keprtové a dirigentem M. Doubravským. Dále se v Liberci představil v roli Pappacody v operetě Noc v Benátkách Johanna Stausse mladšího v režii D. Dinkové a pod taktovkou J. Kurfiřta. V Národním divadle Moravskoslezském se v roce 2018 představil jako Marco v Pucciniho opeře Gianni Schicchi. Tuto operu zde nastudoval pod vedením režiséra R. Poláka a dirigenta T. Braunera.

Od podzimu 2013 je posluchačem HAMU ve třídě prof. Magdaleny Hajóssyové. Jako student HAMU si zahrál a zazpíval v operním studiu například roli PapagenaKouzelné flétně W. A. Mozarta. Režie této opery se ujal M. Lieberzeit a taktovky dirigent Ch. Iwasaki. Spolu se společností RunOperun sehrál v pražském divadle Venuše ve Švehlovce moderní verzi opery Figarova svatba v roli Hraběte Almavivy, tentokrát v režii V. Loulové, s dirigentem L. Klánským. Na festivalu Olomoucké barokní slavnosti ztvárnil role Epikurejce ve Facettum Musicum, postavu Sylvana v opeře Endymio a FerildaYta Innocens.

Často vystupuje se svým otcem, světoznámým klavírním virtuosem Ivanem Klánským. Vystupoval též s Benewitz kvartetem, Epoque quartetem.

Jako sólista vystoupil s celou řadou českých orchestrů a to jak v interpretaci operních árii, tak sólových partů slavných děl jako je Dvořákovo Te deum či Stabat Mater, Mozartovo Requiem, Korunovační mše a dalších. Tato díla interpretoval několikrát s Komorní filharmonií Pardubice pod taktovkou J. Kučery, M. Šedivého, M. Štilce a M. Ivanoviče. Dále také spolupracoval s Karlovarskou filharmonií pod vedením J. Kučery či F. Drse, s Moravskou filharmonií Olomouc pod dirigentem M. Stašíkem a se Západočeským symfonickým orchestrem pod taktovkou M. Peschíka. Na koncertním turné se představil spolu se svým bratrem Lukášem Klánským a houslistou Janem Mráčkem. V roce 2018 vystoupil na koncertě houslisty V. Hudečka. Pravidelně vystupuje v celé řadě tuzemských hudebních festivalů, jako například Smetanova Litomyšl, Akademie Václava Hudečka v Luhačovicích, Svátky hudby v Praze, a dále pak Olomoucké barokní slavnosti, Klášterní hudební slavnosti Šumperk a dalších.